top of page
חיפוש
  • "Starship" תכנית התמחות

רוז קופילוב, מתמחה במערך הסייבר הלאומי

עודכן: 22 באוק׳ 2020

רוז, בת 22, סטודנטית שנה שנייה במחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן-גוריון, התמחתה ב-CERT הלאומי, המרכז המבצעי של מערך הסייבר הלאומי.


ביקשנו מרוז לספר על עצמה:


"כשהייתי נערה בגיל תיכון השתתפתי בתוכנית מגשימים, תכנית מצוינות ללימודי מחשבים וסייבר, בה רכשתי כלים רבים וידע בשפות תכנות שונות וברשתות וכך נפתחה בפני הדלת לעולם המחשבים. בצבא גויסתי לשירות צבאי טכנולוגי במסגרתו שירתי ככותבת לומדה ותפקידי כלל אפיון, עיצוב ותכנות תוכנות הדרכתיות. כחלק מהשירות שלי בניתי לומדה עבור בה"ד 7, המכשירה כיום מאות חיילים מידי חודש. כיום, אני מתנדבת כשנתיים ב-she codes, ארגון שמטרתו להגיע ל- 50% מפתחות תכנה בישראל. בתפקידי, מנהלת "וולאקם" סניפיות, אני אחראית על כ-50 נשים ברחבי הארץ שתפקידן לקבל נשים חדשות לארגון, להוות גורם ידע מקצועי לכל שאלה ולפתח את הקהילתיות בסניפים. בנוסף, אני משמשת כמנטורית לנערות צעירות ועוזרת למשתתפות בשפות תכנות שונות. במסגרת הזאת אני יכולה להעביר מהידע שלי הלאה ובנוסף לחזק את העוצמה הנשית בשוק, דבר שמשמח אותי מאוד." כך התרשמה רוז מתכנית ההתמחות:


"נהניתי מאוד לקחת חלק בתוכנית ההתמחות. לתת לסטודנטים הזדמנות להתמחות בחברה, לראות התנהלות ארגונית ולחוות טיפה את העתיד שמצפה לנו, הם חלק מצעדים חשובים. לתת את האפשרות לחוות בידיים את הכלים שקיבלנו בתואר ובמקביל לקבל כלים חדשים. למצות את היכולת האישית ליצור ולקחת חלק במוצרים שיהוו חלק מהשוק. לראות אילו אופקים וכיוונים חדשים אפשר לגלות ולחוות מעבר למה שמועבר באוניברסיטה. כל אלה מדהימים בעיניי. בנוסף, בהתמחות שלי גיליתי תחום חדש שלא חשבתי שאעסוק בו מעולם, עולם הסייבר. הדבר שאני הכי מאמינה בו ולוקחת אותו איתי תמיד יותר מכל היא ההבנה שתמיד יש מה ללמוד. מחכים עולמות חדשים ומסקרנים ולא צריך להפסיק ללמוד ולחקור אף פעם. בעזרת כל מה שיצא לי לחוות בתוכנית, התכנון הוא להמשיך לפתח את עצמי ולצאת לשוק העבודה בצורה הטובה ביותר."



ה-CERT הלאומי הוא המרכז האופרטיבי של מערך הסייבר הממוקם בפארק ההיי-טק בבאר-שבע. המרכז אחראי על כלל היבטי הגנת הסייבר במרחב האזרחי, החל מגיבוש מדיניות ובניין כוח טכנולוגי, ועד הגנה מבצעית בסייבר. במרכז בב"ש עובדים כיום מעל 120 מפתחים ואנליסטים אשר מנטרים את המרחב המקוון במגוון משרדי ממשלה ביניהם משרד האנרגיה, משרד האוצר ועוד..


27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page